Maddie - Självdisiplin 0 poäng


                                                       

Den här dagen måste vart en av de mest oeffektiva dagarna i mitt liv. Iallafall när det kommer till plugg! Vi har så mycket att göra i skolan just nu så det är helt otroligt. I båda kurserna som vi läser nu blir vi fullkommmligt begravda i inlämningsuppgifter. Fy!
Därför hade jag bestämt mig för att vara så effektiv som möjligt innan påsk i skolan för att kanske få lite ledigt. Fredagen skulle ägnas åt plugg. Det blev inte riktigt så.
Dagen började med att jag stannade kvar i sängen istället för att gå på föreläsning, gick omkring och flanerade på stan, fikade, njöt av solen, åt glass och flanerade lite till. Problem med mig är att jag absoluut inte kan säga nej till saker som verkar lite roligare än det jag verkligen borde göra. Otroligt dålig självdisiplin!
Jag åkte iallfall en sväng till skolan, men vad gjorde jag där? Jo, konstaterade att klockan nog var så mycket att det var dags att ta helg ;)

Anledningen till att det råkade bli så här beror nog lite grann på att det blev en liten spontanutgång igår. Sandra och jag är väldigt lättövertalade, vilket ledde till några torsdagsglas den här veckan också. Men trevligt var det. Bland annat en liten trubadurförfest hos Alex innan utgång.
Det fösta Sandra säger när vi kommer ut är:
- Men gud vad konstigt det känns att se hur allting ser ut för en gångs skull. (altså, det blev lagom mkt vin den här gången)

Nu blir det en dusch, sen bär det av till Interpool för lite biljard. Jajemen.


Lite pics från igår kan jag väl bjuda på...eller nä jag hinner inte just nu.

Fredagskyss från Maddie


Kommentarer
Postat av: Jackie

Maddie du e bra söt du! Men självdisciplin vet jag inte ens hur man stavar till eller vad det betyder, e det inte ett ord för vuxna människor?

Vi säger så :)

2009-04-03 @ 22:26:50
Postat av: sandie

Skulle vilja ha en gnutta sånt:)

2009-04-05 @ 19:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0