Ingrid - Det gör vi visst det!


Nu har jag precis kommit hem efter att ha skrivit en tre timmar lång samhällsekonomisk tenta. Det känns underbart att den är över, nu har jag bara en tenta till innan jag går ut på praktik och innan det blir SOMMAR :)

Eftersom det är sånt himla underbart vårväder idag så gick jag hem från skolan. Jag hann dessutom med att möta upp Jojjo en snabbis. Hon har fixat håret hos Tara och blev kanonsnygg! Innan vi skiljdes åt hann vi med att växla några snabba ord kring ett sms som en av oss fått från en av det motsatta könet. Vi både tyckte att smset var lite väl kortfattat och konstaterade att vi båda hade svarat mer utförligt, varav en av oss utbrister:

"-Men killar tänker ju inte som oss! Det är bara att acceptera."

Då sticker en kille, som hört vår diskussion, fram sitt huvud och svarar:

"-Det gör vi visst det!"

Nu är det här kanske ett dåligt, simpelt exempel men hur är det egentligen? Tänker killar och tjejer olika eller är det bara de dåliga killarna som tänker annorlunda än oss tjejer?

Kommentarer
Postat av: sara moune

neee det gör dom inte alls! har läst båda böckerna "thats not what i meant" och "you just dont understand" Deborah tannen och där ger hon en hel del exempel hur vi tänker så olika i samma situation och efter en hel del snack med killar så har jag kommit fram att dom tänker fan o me inte som oss!

2009-03-31 @ 21:06:18
URL: http://www.saramoune.com
Postat av: Johanna

Nej håller helt o hållet med. Vi tänker inte lika. Det är bevisat, Ingrid. Det vet du.. :)

2009-03-31 @ 21:14:51
URL: http://fourofus.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

å suck!! jag kan skriva en hel novell här.. haha!!

men jag tror inte vi tänker lika. så himla olika de bara kan bli.





snygging bild ;)

2009-03-31 @ 22:32:06
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Nej det gör vi verkligen inte....ett ex är ju när man messar, killar skriver typ det dom ska och glömmer de en smilegubbe där vi tycker att det borde ha varit en så spekulerar man hur länge som helst kring det,,och vad kan han ha menat bla bla....haha känner vi igen oss Inga:) puss sandie

2009-04-01 @ 01:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0