Johanna - otäck grej i Thailand..

När jag va i Thailand så hände det en lite otäck grej.  Jag låg på stranden och solade, reste mig lite fort upp och kände att jag blev lite yr. Jag tänkte: "Shit jag måste gå o köpa vatten så jag inte svimmar" jag gick sakta men säkert de där 15 metrarna till restaurangen för att köpa en vatten. Och när jag beställde vattnet så kände jag hur yr jag blev igen. "Hjälp jag kommer svimma om jag inte får vatten nu". Medans killen i restaurangen ställde fram vattnet och tog betalt tog jag fort flaskan och drack flera stora klunkar för att inte riskera att svimma. Allting blev mycket bättre på en gång.

Men när jag sedan skulle gå tillbaka till stranden så kom den där atacken igen. Den här gången satte jag mig ner på trappan ner från restaurangen och sedan kommer jag inte ihåg någonting. Jag svimmade. Jag hörde hur några röster säger: Excuse me.. Excuse me miss! Excuse me MISS! Jag vaknar till av att det står ett gäng människor runt mig, en tjej som jobbade i restaurangen sprutar in någonting i min näsa och jag bara ligger där.  Konstigt nog så mådde jag jättebra när jag vaknade upp igen. Det kändes bara som om jag vaknade upp ur en skön dröm.. Antagligen berodde detta på för lite näring, för lite mat och för lite vatten.

Men det obehagliga är att jag flera gånger nu när jag har kommit hem har fått den där känslan i kroppen som jag hade innan jag svimmade i Thailand. Det har många gånger kännt som om jag ska svimma.. Jag kanske borde äta mer järn? Blodpudding o broccoli kanske?´Några tips? Eller så beror detta på min eländiga mage.. (Tur att jag ska på en ordentlig koll på måndag)

LOVE J

Kommentarer
Postat av: maddie

nu tog du väl mina ord lite ur sitt samanhang va! riktigt sådär ja sag väl faktiskt inte....

2009-03-30 @ 20:18:36
Postat av: Anna

yes, får se vilken som sitter bäst =)

usch de där lät typ som när jag svimmade i oslo (då va de dock att jag blev drogad på krogen) men jag kände igen känslan. Och att nån skulle droga dig på stranden i thai känns ju sådär, så de beror nog på järnbrist :) ha en bra kväll :)

2009-03-30 @ 20:20:13
URL: http://annawess.blogg.se/
Postat av: Jossan

Måndag passar jättebra :) hörs i helgen då =) kram

2009-03-30 @ 21:08:41
URL: http://joosienylen.blogg.se/
Postat av: Sofie Lövström

hej Johanna... !! Det kan vara ett virus som satt sig på balans sinnet...

jag blev jätte sjuk i thailand, fick i mig en bakterie, jag kunde svimma fast jag satt ner, allt bara gungade, och så pågick det länge för mig till slut blev det sjukhuset i thailand, men skit samma de e ju typ samma symtom fast mitt va värre....



de har nog med ditt balans sinne att göra att det blir så, de kommer gå över. men jag känner så ibland fortfarande oxå, fast d eva länge sen det hände.



kan ha fått det från att du ätit en frukt som var med orenat vatten tex, eller majonäs.. vad som helst...



hoppas det blir bättre och lycka till och va rädd om dig....

2009-03-30 @ 21:38:58
URL: http://www.finest.se/fiia
Postat av: Sofie Lövström

Ja har vart med om samma sak i thailand, jag hade ett virus som satt sig på balans sinnet och det gör att man känner att man kommer svimma till...

för mig var det konstants så i 2 veckor, jag kunde inte göra nånting, ja svimmades liggande....



kan ha fått i dig nån baketrie som du kanske fick ur dig via bakvägen, eftersom du blev pigg igen, eller om de när dom spruta in i näsan var nått bra?



ja fick åka till sjukhuset i thailand och fick meducin.



ja tror inte du behöver oroa dig, om du inte blir värre. jag känner samma sak ibland oxå, det gungar till, men går över.



va rädd om dig och hoppas det går över.

kram fia lotta

2009-03-30 @ 21:43:06
URL: http://www.finest.se/fiia
Postat av: Sofie Lövström

nu har jag försökt 2 gånger att skriva ett inlägg men det vill inte komma fram tror jag? Eller måste det godkännas?



Ja har ivf vart med om samma sak, jag hade så i 2 veckor, fick i mig en bakterie, som satt sig på balanssinnet, jag svimmade tom när jag låg ner, allt bara gungade, skit läskigt. jag fick åka till sjukhus efter nästan 2 veckor för jag stog inte ut och fick antibotika.... men ditt kanske försvann ut bakvägen eller av det som spruta in i näsan? eller så hade du bara salt och vatten brist, kan man känna likadant oxå.



va rädd om dig. prata med en läkare annars.

men jag känner så fortfarande ibland oxå, fast det var flera år sedan.



kram fia

2009-03-30 @ 21:45:58
URL: http://www.finest.se/fiia
Postat av: Sofie Lövström

u har jag försökt 2 gånger att skriva ett inlägg men det vill inte komma fram tror jag? Eller måste det godkännas?



Ja har ivf vart med om samma sak, jag hade så i 2 veckor, fick i mig en bakterie, som satt sig på balanssinnet, jag svimmade tom när jag låg ner, allt bara gungade, skit läskigt. jag fick åka till sjukhus efter nästan 2 veckor för jag stog inte ut och fick antibotika.... men ditt kanske försvann ut bakvägen eller av det som spruta in i näsan? eller så hade du bara salt och vatten brist, kan man känna likadant oxå.



va rädd om dig. prata med en läkare annars.

men jag känner så fortfarande ibland oxå, fast det var flera år sedan.



kram fia

2009-03-30 @ 21:46:18
URL: http://www.finest.se/fiia
Postat av: Sofie Lövström

hej Johanna



Nu har jag försökt 2 gånger att skriva ett inlägg men det vill inte komma fram tror jag? Eller måste det godkännas?



Ja har ivf vart med om samma sak, jag hade så i 2 veckor, fick i mig en bakterie, som satt sig på balanssinnet, jag svimmade tom när jag låg ner, allt bara gungade, skit läskigt. jag fick åka till sjukhus efter nästan 2 veckor för jag stog inte ut och fick antibotika.... men ditt kanske försvann ut bakvägen eller av det som spruta in i näsan? eller så hade du bara salt och vatten brist, kan man känna likadant oxå.



va rädd om dig. prata med en läkare annars.

men jag känner så fortfarande ibland oxå, fast det var flera år sedan.



kram fia

2009-03-30 @ 21:50:29
URL: http://www.finest.se/fiia
Postat av: Jackie

Gumman då!! Vilken tur att du fick hjälp!

2009-03-31 @ 02:16:35
Postat av: AKA

Usch vad läskigt. Anledningen till varför du känner så nu kanse är pga att du har varit lite småsjuk. Ät mycket vitaminer och sov mycket så går det säkert över=) Puss på dig!

2009-03-31 @ 09:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0